Faceți căutări pe acest blog

duminică, 15 decembrie 2013

Micromediul intreprinderii

Micromediul intreprinderii


Micromediul – fortele care sunt in apropierea nemijlocita a intreprinderii si care influenteaza abilitatile acesteia de a deservi consumatorii – intreprinderea, furnizorii, intermediarii, clientii, competitorii si publicul.
Intreprinderea – isi elaboreaza si coordoneaza activitatea de marketing tinind seama de informatiile transmise de compartimentele de management, finante, cercetare si dezvoltare, aprovizionare, productie si contabilitate. Toate aceste grupe formeaza mediul intern. Top managementul stabileste obiectivele, strategiile si politicile companiei, marketing managers iau decizii in dependenta de planul stabilit de top management, iar planurile de marketing tre sa fie adoptate de top management inainte sa fie implementate. Marketing managers tre sa conlucreze si cu celelalte departamente ale companiei. Finantele sunt preocupate de cautarea si utilizarea fondurilor pentru finantarea planului de marketing. Departamentul de cercetare si dezvoltare se focuseaza pe probleme legate de proiectarea produselor sigure si atractive. Dep de aprovizionare are ca obiectiv precautarea materiei prime, iar productia e responsabila pentru executarea produselor de calitate si in cantitate necesara. Dep de contabilitate masoara veniturile si costurile spre a afla daca obiectivele departamentului de marketing sunt satisfacute. Astfel toate aceste departamente au un impact asupra planificarii departamentului de marketing, si tre sa conlucreze spre a aduce satisfactie maxima consumatorului.
Furnizoriifirme sau indivizi care furnizeaza resurse necesare intreprinderii si competitorilor sai pentru producerea de bunuri si servicii. Marketing managers tre sa supravegheze cu atentie stocurile disponibile precum si intirzierile la livrari, grevele si alte evenimente care pot afecta vinzarile pe timp scurt si pot dauna satisfactia cumparatorilor pe timp lung. Cresterea costului materiei prime poate impune cresterea pretului, ceea ce poate afecta vinzarile companiei. Costul unui produs variaza direct proportional cu cantitatea materiei prime, subansamble si componente pe care intreprinderea le procura de la furnizori.
Intermediarii – firme care ajuta compania sa-si promoveze, vinda si distribuie bunurile la consumatorii finali. Acestia sunt:
Ø Reselleriiorganizatii care cumpara bunuri si servicii spre a le vinde pentru profit. Acestia include vinzatorii cu ridicata si amanuntul. La momentul de fata producatorii nu dispun de firme mici de reselleri, ci de mari organizatii deseori capabile sa le dicteze conditii si chiar sai scoata de pe o piata.
Ø Distribuitorii fiziciorganizatii care ajuta intreprinderea sa-si depoziteze marfa si s-o transporteze la punctele de destinatie. Aici intra depozitele, transportatorii s.a.
Ø Agentii prestatoare de servicii de marketingsunt agentiile de publicitate, firmele de sondare a pietii, cele de consultanta de marketing. Ele ajuta clientii sa-si identifice si sa comunice cu consumatorii.
Ø Intermediarii financiariinclude bancile, companiile de creditare, companiile de asigurare si alte firme ce ajuta la finantarea tranzactiilor sau asigurarea impotriva riscurilor asociate cu vinzarea cumpararea.
Clientii – reprezinta o forta de influenta a competitivitatii pentru ca pot determina reducerea preturilor, pot solicita o calitate sporita sau mai multe servicii post vinzare si prin aceasta pot influenta piata unui produs. Clientii afecteaza pozitiv activitatea ueni intreprinderi atit timp cit cumpara produsele acesteia si nu pe cele ale concurentei. Cu cit clientii cumpara mai mult de la o intreprindere, cu atit a creste si profitul acesteia. Amenintarea asupra intreprinderii apare atunci cind clientii renunta sa mai faca afaceri cu aceasta si se indreapta spre concurentii existenti pe piata. Prin urmare intreprinderea tre sa dezvolte strategii de atragere, pastrare si chiar cistigare a clientilor.
Tipurile de piete a clientilor:
ü Piata consumatorilorconsta din indivizi care cumpara bunuri si servicii spre consum personal;
ü Business marketaici se cumpara bunuri si servicii spre a le prelucra sau utiliza in procesul de productie;
ü Reseller market – aici bunurile si serviciile se cumpara cu scopul vinzarii ulterioarea a acestora in scopul obtinerii profitului;
ü Institutional marketconsta din institutii(scoli, spitale, inchisori) care cumpara bunuri si servicii pentru persoanele din custodia lor;
ü Government marketconsta din agentii guvernamentale care cumpara bunuri si servicii spre a produce servicii publice sau a le transfera in folosul altora;
ü International marketconsta din cumparatori din alte state inclusind consumatori, producatori, reselleri, guverne.
Competitoriiorganizatii similare care incearca sa satisfaca aceleasi nevoi ale clientilor si sunt percepute de consumatori ca alternative pentru satisfacerea cerintelor lor.
Concurentii unei firme se pot inscrie in una din urmatoarele categorii:
· Rivalitatea existenta intre producatori mai vechi;
· Aparitia de noi firme concurentiale;
· Produse si/sau servicii alternative.
Niveluri de concurenta bazate pe gradul de substituire a produsului:
Ø Concurenta de solutii - # concureaza cu toate #rile care solicita un cuantum aproximativ echivalent din veniturile cumparatorilor;
Ø Concurenta generica - # concureaza cu toate #rile care ofera produse/servicii destinate sa satisfaca aceeasi nevoie;
Ø Concurenta de produs - # le considera concurente pe toate #rile care ofera acelasi produs sau clasa de produse;
Ø Concurenta de marca – o # le considera concurente pe celelalte #ri care ofera aceleiasi categorii de consumatori produse/servicii similare, la preturi similare.
Publiculorice grup care are un potential interes si impact asupra abilitatii organizatiei de asi atinge obiectivele.
Tipuri de public:
a) Financial publicsinfluenteaza abilitatea # de a obtine fonduri(banci, investitori, actionari);
b) Media publicsfac parte ziare, reviste, radio, tv;
c) Government public – astfel marketologii tre sa se consulte cu juristii companiei in privinta sigurantei produsului, informatiei actuale in publicitate s.a.
d) Citizen action publicso decizie de marketing poate fi cercetata de organizatii de protectie a consumatorului, a mediului, a minoritatilor si alte grupari de presiune;
e) Local publics fiecare companie are reprezentanti, care ofera informatii si raspund la intrebari.
f) General publiccompaniile tre sa fie la curent cu atitudinea publicului fata de produsele si activitatea sa, caci imaginea publica a companiei afecteaza vinzarile acesteia.
g) Internal publics – aici fac parte lucratorii, managerii, voluntarii si conducerea companiei. Companii mari utilizeaza ziare si alte metode de informare si motivare a publicului intern, caci atitudinea angajatilor se reflecta nemijlocit asupra atitudinii publicului genera.
Furnizorii - reprezinta o alta componenta a micromediului care asigura intreprinderii resursele necesare realizarii obiectivelor firmei. Furnizorii se pot clasifica in urmatoarele subgrupe:
- furnizori de resurse materiale - sunt persoane fizice sau juridice de la care intreprinderea cumpara marfuri, incepand cu materii prime, materiale, masini si utilaje.
- de forte de munca (unitati de invatamant , oficii de plasare a fortei de munca si agentii specializate).
- prestatorii de serviocii reprezentati prin banci societati de asigurari de transport, agentii publicitare.

luni, 9 decembrie 2013

Licenta


 
                                                    Referat privind lucrarea de LICENTA
      

    1.Titlul lucrarii
    2.Structura lucrarii
    3.Aprecieri asupra continutului lucrarii de licenta organizare logica, mod de abordare, complexitate, actualitate, deficiente
    4.Aprecieri asupra lucrarii
    5.Concluzii(valoarea lucrarii elaborate de absolvent, relevanta studiului intreprins, competentele absolventului, consecventa si seriozitatea de care a dat dovada absolventul pe parcursul documentarii si elaborarii lucrarii)
    6.Redactarea lucrarii respecta  normele de redactare
    7.Nu exista suspiciuni de realizare prin frauda a prezentei lucrarii 
    8.Consider ca lucrarea indeplineste conditiile pentru sustinerea unei sesiuni
 

    EXEMPLU DE LICENTA:

REFERAT
PRIVIND LUCRAREA DELICENŢĂAABSOLVENTULUI(EI)Nume şi prenumePROMOŢIA20111.Titlul lucrii„Importanţa managementului resurselor umane în cadrul C.A.S Arad”2.Structura lucrii
IntroducereCapitolul 1 Managementul resurselor umaneDefinirea conceptelor de management, managemenpublic şi managementulresurselor umane- Definirea resurselor umane- Procesul de asigurare a resurselor umane în cadrul C.A.S. AradCapitolul 2 Sistemul de trening şi evaluarea performanţelor în cadrul C.A.S. Arad- Responsabilităţi ale Compartimentului Resurse Umane privind sistemul de treningEvaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publiciCapitolul 3 Aspecte privind numirea în funcţie publică- Modul de ocupare a funcţiei public

Brevetul de Turism

La ce foloseste?
Orice persoana care asigura conducerea operativa a unei agentii de turism, a unei filiale a acesteia din alta localitate sau a unei structuri de primire este obligata sa detina brevet de turism, prin care se atesta pregatirea profesionala in domeniul turismului.
Functii pentru care se elibereaza brevetul de turism
In functie de nivelul si de pregatirea profesionala, precum si de indeplinirea criteriilor prezentate mai sus, se elibereaza brevet de turism pentru urmatoarele functii:
  • manager in activitatea de turism;
  • director de agentie de turism touroperatoare;
  • director de agentie de turism detailista;
  • director de hotel;
  • director de restaurant;
  • cabanier.
Posesorul brevetului de turism poate ocupa si alte functii decat cele inscrise pe acesta, astfel:
  • managerul in activitatea de turism poate ocupa oricare dintre functiile de conducere operativa:  a agentiei de turism, a filialei acesteia din alte localitati, a hotelului, a motelului, a campingului (cu o capacitate de peste 100 de locuri de cazare), a satului de vacanta, a cabanei si a unitatii de alimentatie pentru turism de categoria I si “Lux”, cu o capacitate mai mare de 50 de locuri la mese, se asigura de persoane care detin brevet de turism;
  • directorul de agentie de turism touroperatoare poate ocupa fie functia inscrisa in brevet, fie functia de director de agentie de turism detailista;
  • directorul de hotel poate asigura fie functia inscrisa in brevet, fie conducerea operativa a activitatilor unui alt tip de unitate de cazare.
Conditii de acordare
Brevetul de turism se acorda doar cetatenilor romani si celor straini cu domiciliul si un permis de munca in Romania.
Trebuie sa aveti un atestat de limba straina de circulatie internationala.
Ca pregatire profesionala trebuie:

  • sa fiti absolvent cu examen de licenta al unei facultati acreditate cu profil de turism si sa aveti minim 2 ani experienta in domeniu sau sa aveti diploma de absolvire a unui curs de formare manageriala de minim 6 luni;
  • sa fiti absolvent cu examen de licenta al unei facultati acreditate, indiferent de profil, in acest caz fiind obligatorie experienta in domeniu;
  • sa fiti absolventul unei scoli post-liceale sau al unui liceu (cu profil de turism sau nu, in cazul in care este alt profil se va mari perioada de experienta minima obligatorie) si:
  • - sa faca dovada experientei in domeniu
    - sa fie absolvent al unui curs de formare manageriala in industria hoteliera si turistica, specific functiei

luni, 2 decembrie 2013

Târgul firmelor de exercițiu ”Antreprenor Fest - Ilfov”

Pe data de 29.11.2013 F.E. Tourism Class S.R.L. a participat pentru prima data la o competitie a firmelor de exercitiu. Această competiție a fost organizată de Liceul Tehnologic ”Cezar Nicolau” Brănești, Ilfov sub denumirea ”Târgul Firmelor de Exercițiu ANTREPRENOR FEST - ILFOV”,ediția a III-a.

Echipa Tourism Class este formată din toți elevii clasei a XI-a T, care timp de o lună au lucrat intens pentru realizarea materialelor de prezentare, au venit cu idei si s-au implicat activ in pregatirile necesare pentru acest târg al firmelor de exercițiu.

Elevii care au reprezentat echipa Tourism Class la târg:
* Pentru competiția ”Relationăm prin firma de exercitiu”:
Prunaru Cristian si Dinu Cătălina
* Pentru ”Cea mai bună prezentare PPT” și ”Cel mai bun spot”:
Niculai Mădălina și Vlaicu Ștefan
* Pentru ”Cel mai bun negociator”:
Florescu Andreea 
* Mascote
Niculae Mihaela și Toader Diana
* Fotograf
Purice Cristina
* Amenajare stand și prezentare catalog:
Andrei Ana Maria, Panait Andreea, Grigore Cristina, Matei Irina și Nicolae Marieta


F.E. Tourism Class S.R.L. a fost premiată la următoarele categorii:

* Premiul al II-lea pentru ”Cel mai bun catalog”

* Premiul al II-lea pentru ”Cea mai bună prezentare PPT”

* Premiul al II-lea pentru ”Cel mai bun spot”

* Premiul al II-lea pentru competiția ”Relaționăm prin firma de exercițiu”

* Mențiune pentru ”Cel mai bun negociator”

* Mențiune pentru ”Cele mai bune materiale promoționale” 
  
Diplomele 
Premiul II - Relațtionăm prin firma de exercițiu
Mențiune - Cel mai bun negociator
Premiul II - Cel mai bun spot publicitar
Premiul II - Cel mai bun catalog

Mențiune - Cele mai bune materiale promoționale
Premiul II - Cea mai bună prezentare PPT



Spotul premiat

 

Poze din timpul târgului