Faceți căutări pe acest blog

marți, 17 decembrie 2013

Macromediul întreprinderii. Mediul demografic

         Macromediul întreprinderii

   Activitatea întreprinderii de turism este influențată de elementele macromediului, elementele asupra cărora întreprinderea nu poate avea control direct.

   Macromediul întreprinderii reprezintă ansamblul factorilor necontrolați de către întreprindere, ce formează climatul în care acesta își desfașoara activitatea.

  Elemente ale macromediului :
mediul demografic
★mediul economic
★mediul natural
★mediul tehnologic
★mediul politico-juridic
★mediul socio-cultural

             Mediul demografic

     Mediul demografic este format din populația care este privită în același timp creatoare de bunuri sau servicii precum și consumatoare a acestora.

     Principalele caracteristici sunt :
mărimea si structura populației
∴ rata natalitații
∴ densitatea populației
∴ mobilitatea în spațiu a populației
∴ structura religioasă și etnică a populației
∴ apartenența la o anumută clasă socială
∴ mediul de proveniență
∴ rata nupțialitații
∴ celibatul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu