Faceți căutări pe acest blog

luni, 16 decembrie 2013

Produsul turistic



   
 Produsul turistic se defineste ca fiind un ansamblu de bunuri materiale si serivicii capabil sa satisfaca nevoile de turism ale unei persoane intre momentul sosirii si momentul plecarii de la destinatia turistica.
  Bunurile sunt concretizarea materiala a elementelor necesare satisfacerii nevoilor turistice.
  Serviciile sunt concretizarea nemateriala a elementelor necesare satisfacerii nevoilor turistica.
  Serviciile care dau continut produsului turistic se constituie din :
  Serviciul de baza este cel care satisface nevoia de baza a clientului.
  Servicii periferice(auxiliare) insotesc serviciul de baza,cu rolul de a-l ameliora,de a-l valoriza.
  
Caracteristicile produsului turistic:
   Facand parte din categoria serviciilor,produsul turistic are,la modul general,aceleasi caracteristici cu acestea :

  • intangibilitatea
  • contactul dintre prestator si client
  • participarea clientului la realizarea serviciului
 Caracteristici specifice : 
-complexitatea
-integrat mediului geografic
-integrarea in economico-social
        
Elementele componente : 
  • A-cces
  • P-atrimoniu
  • E-chipament
  1.  Facilitati de acces-care sunt in relatie cu modulde transport pe care il va utiliza turistul pentru a ajunge la destinatia aleasa.
  2. Patrimoniul resurselor naturale,culturale,artistice,istorice,tehnologice care tind sa atraga clientul si sa-l determine sa calatoreasca.
  3. Echipamentul-care mai rar motiveaza calatoria,dar care lipsind,restrictioneaza aceasta calatorie : de cazare,refacere,distractie,sportive. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu